iklan

Monday, June 10, 2013

aktiviti2 yg bole dilakukan di fraser's hill

assalamualaikum!!!

previous entry aku ada cite pasal jln nk ke sana kn..
entry kali ni aku nk cite aktiviti2 yg bole dlakukan di fraser's hill pulop..
mlm tu ktorg pegi mkn kt food garden..
byk jgkla kedai mkn kt situ..
harga?nk kta mahal xmahal sgt jgk, nk kata murah pn xmurah sgt..
ok la..kt tnh tggi kn..
yg aku igt kalau ns grg kmpg ke, cina ke, pataya ke plus aym dlm rm6.00++..
tp aym die serius besa..menu lain lupe sudeee..

kt dpn food garden ni ada singa ngan org utan besaaa

lepak2 jap pas blk mkn

esoknya bekfes siap2 kt hotel pastu jln2 jap kt kawasan2 tu..
bkt freaser ni xbesa sgt pn..sehari korg da bole siap round..
mostly bgnn2 kt sana bkonsepkan british..cantiklaaa..
damai, tenang dan mpersonakan je duk sana..sesuai utk nk release tension..
so kpd pencinta2 kesibukan kota anda tidak dgalakkn utk pegi ke sini ye..dikhuatiri anda akn kebosanan thp gaban punyeee..
xde tmpt2 shoping yg best..
ada kdai jual souvenirs sajooo..

post office
police station
clinic


budak musyuk masham yg mnggeramkan..ske peluk cium smpai nangis

eh masa nk pegi tu kn borak2 ngan suami kagum r rakyat msia bole teroka utan tu, carik and buat jalan dgn keadaan kawasan yg bbukit2 utk wujudkan pusat peranginan kt kawasan tnh tinggi tu..
sekali baca history, ghupenya british da yg teroka kawasan ni..hahaha..
apa?kau igt rakyat msia xmampu ke buat?errrkkk

bila nk check out mtk receptionist list of the xtvt yg bole dbuat kt situ..ni die aktiviti2nya oulls..


the activities xtertumpu kt satu tempat je..yg aku igt archery, sumpit ngan horse riding
satu tmpt (sbb tmpt ni je yg ktorg pegi..bhaa)..
yg lain tu tmptnya dkt2, kire satu jalan jela..
receptionist tu ada bg sekali map nk kesana..tp aku pny da ilang so xleh nk upload..hehe..
time ktorg check out cuaca cm da mendung..cpt2 aku ajak suami pegi horse riding dlu sbb kalau ujan xdpt ride..yg lain tu xdpt pegi pn xpe..hehe


The Paddock
dini tkut mle2 nk naik tu..haha


aku ngan dini org last naik utk sesi pagi..
ktorg smpai dlm kul1215..tmpt tu close for lunch hour kul1230..
kuda tu da penat wehhh..terjelir2 da lidah die..sian aku nengoknya..
dorg kta ni jela kuda yg sihat..yg lain injured n kuda baru..
b4 ktorg naik die restkn kejap..
yela bygkn dr pg smpai ke tghari duk pusing keliling tu mngangkut org..mau xpnt..
cuak je nk naik..mne r tau kot2 tetb die mngamuk ke kannn..kata penatttt..
mberontak sbb xbenti2 org naik..haha..
tp semuanya ok..

kalau korang nk tau time blaja kt utm dlu iolls amk ko-q equestrian okeyyyy..
panjat kuda sendiri, tunggang kuda sendiri..
mcm xcaye je bile pikir2 blk..
sbb iolls ni jns tkut sket ngan binatang2 mamalia ni..
even ngan kucing yg kecik tu pn tkut..
sbb aku slalu imagine yg bkn2 kalau dkt2 ngan binatang2 ni..
kotla tetb die mngamuk ke, mgigit ke, hape ke..ap2 yg bole mncedarakn aku la sng cite..heeee

pastu suami plak main archery..

then balikkk..tmpt lain xpegi sbb malas dan panas..

1 comment:

  1. agak menarik juga Bukit Fraser ..ana belum pernah sampai walaupun sering kali lalu di Raub tu...TQ atas perkongsian...

    ReplyDelete